2017. augusztus 27., vasárnap

Az első kötött pulcsim története.... :)

Vannak az ember életében fontos mérföldkövek. Első szülinap, első ovis nap, első iskolai nap, érettségi, felvételi, diploma....és nálam ilyen az első saját kézzel kötött pulcsim.

Régebben még említettem, hogy megpróbálkoztam elsajátítani a kötés tudományát, de csúfos kudarcba és érdektelenségbe fulladt. A megkezdett sálamat eluntam, és végül anyu fejezte be, én pedig inkább megtanultam horgolni és ebbe a technikába ástam bele magam. Egy idő után azonban megszólalt egy hang bennem, hogy azért mégis meg kéne próbálkozni azzal a kötéssel. Olyan gyönyörű dolgokat látok a Gombolydás csoportban, Instagramon, Pinteresten, különben is annyi mindent meg tudtam már tanulni, ez sem foghat ki rajtam.....hát addig-meddig nézegettem a tutorial videokat az interneten, és addig zaklattam anyut is, hogy csodák csodájára sikerrel jártam. :)

Ráadásul pont ebben az időszakban jelent meg zsinórban az összes általam kedvelt kötős-horgolós újság aktuális negyedévi száma, így rögtön ki is választottam egy "roppant könnyű" csipkemintás, ejtett vállú, rövidített soros vállkialakítással készülő pulcsit.
Némi kutatómunka után rá is találtam a megfelelő fonalra, meglátogattam a budapesti Gombolyda üzletét, és bevásároltam a Fibra Natura Bamboo Jazz 210-es homokszínű árnyalatából.
Azonnal nekiálltam, és lelkesen dolgoztam a pulcsi hátán. Sajnos február végén - március elején 1 hétre betegszabadságra kényszerültem, azonban ez pont kapóra jött, és ez alatt az 1 hét alatt be is fejeztem a pulcsi hátát. :)





Az eleje már lassabban haladt, mert időközben visszaálltam a munkába, illetve - szokásomhoz híven - mivel megtanultam egy új technikát, azonnal mindenféle módon szerettem volna kipróbálni, és így belekezdtem még egy csomó minden másba....de azért szép lassan haladgattam és a végére értem ennek a résznek is. :)





Nem volt más hátra, jöhettek az ujjak. Anyukám tanácsára egy kötőtűre szedtem fel mind a két ujját, így egyszerre haladtam mind a kettővel. Így elég lassúnak tűnt a folyamat, de amíg szaporítani kellett a sorok szélén, addig ezzel a metódussal dolgoztam. Amikor már csak egyenes szélekkel kellett az ujjak hosszát növelnem, akkor külön tűre szedtem őket, és így némi macerától is megkíméltem magam, mert nem gubancolódott össze állandóan a két gombolyag.





Aztán elérkezett a várva várt pillanat pénteken (2017.08.25.), amikor elkészült a pulcsim összes része. Ennek örömére gyorsan porszívóztam is egyet, hogy ne a szöszös-macskaszőrös szőnyeget lássátok viszont a fényképeken :D (merthogy nálunk volt vasárnaptól csütörtökig a "cica-keresztfiunk, Safi, a brit rövidszőrű ex-kandúr drágaság :D )






Szombaton nekiálltam a részek összehorgolásának, ami csak azért lehetett olyan hatékony, mert 

1., a péntek esti 10 éves érettségi osztálytalálkozón elfogyasztott 4, azaz négy pohár Tequila Sunrise koktél csak minimális másnaposságot okozott - ezt egy nagy adag kávé elég gyorsan orvosolta

2., semmilyen házimunka nem várt rám, se semmilyen program, így erre szánhattam az egész napot.

Este azért ellátogattunk anyós-apósjelölthöz, így az utolsó simításokat ott végeztem el a pulcsin, és hiába voltak rosszak a fényviszonyok, nem bírtam ki, hogy ne örökítsem meg azonnal a végeredményt :)



Sajnos a szőnyegük színe is nagyon hasonló a pulcsim színéhez, így extra nehéz volt normális fotót készíteni - nem is igazán sikerült.....na de ma! :)
Ugyebár vasárnap lévén délelőtt a templomban voltam, aztán a szüleimhez mentem ebédre, ahol Tesókám megörökítette rajtam, nappali fénynél, a kerti hintánál az elkészült remekművemet. :) A fejemen talán látszik, hogy a 39 fokos kánikula nem épp arra való, hogy egy meleg bambuszpulcsiban pózoljak, de nem okozott maradandó károsodást a művelet se nekem, se a pulcsinak. :)

Szóval itt a mese, fuss el véle....fogadjátok szeretettel az első kötött pulcsimat:





Természetesen haladok tovább a többi félkész ruhadarabbal, úgyhogy nem maradtok újdonságok nélkül! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése