2017. április 18., kedd

Kötés újratöltve

Sziasztok!

A legutóbbi bejegyzésemben az elmúlt másfél év befejezett munkáit mutattam be, de természetesen nem hazudtoltam meg saját magamat, és továbbra is sok a megkezdett projektem -csak hogy sose unjam meg egyiket se.

Egyszer réges-régen, Kr.e. 400-ban megtanultam nagy nehezen kötni. (na jó, 2013. szeptemberében) Akkor belekezdtem egy mackókötéses sálba, ami idén, 2017-ben el is készült - anyu befejezte, mert annyira eluntam, hogy képtelen voltam rá. Kb 180 cm hosszú és kb 30 cm széles. Na de közben 2014-ben ugye belezúgtam a horgolásba, és egészen idén januárig nem is nagyon erőltettem meg magam, hogy újabb esélyt adjak a kötésnek.
Kezdett viszont bosszantani, hogy a kötött cuccok kevesebb fonalat igényelnek, ami a mai fonalárakat tekintve nem hátrány, és ráadásul sok esetben az újságokban a kötött cuccok fazonja-mintája tetszett jobban.....

Természetesen most sem hazudtoltam meg magam, és rögtön a legkönnyebb dolgokba fogtam bele, mint sapkakötés a zoknikötőtűkkel, csipkekötés és entrelac-technika.... :D mit nekem egy sima, egy fordított..... :D

Először egy lábszárvédőt kezdtem el Drops Nepal gyapjúfonalból, 5 mm-es zoknikötő tűkkel, az egyik fele el is készült, de aztán inkább belefogtam a sapiba, amiről az előző bejegyzésben láthattatok képet. A lábszárvédő másik fele még folyamatban van....mondjuk amilyen időt jósoltak az elkövetkező hétre, azt hiszem, még akár hasznát is vehetem.....




Februárban valahogy minden összejött, egyszerre jelent meg a Kreatív Kötés, a Kreatív Horgolás és a Gombolyag Magazin is, ráadásul elindult a Simple Stylish kötőiskola jellegű sorozata is....
No az első nagyobb projektemet ki is választottam, a Kreatív Kötésből, rögtön az első csipkemintás pulcsit, aminek a vállkialakítása rövidített sorokkal történik...anyukám cirka 35 éve kötöget, nem egy pulcsi kikerült már a keze alól, de csak bambán pislogott rám, amikor ezt elmeséltem neki. Jelenleg ő is próbálkozik ezzel a pulcsival, még nem tart a vállaknál, de azt hiszem most már egymást tanítjuk, nem csak ő engem.... :D
Szóval kiválasztottam a pulcsit, és mivel az eredetileg javasolt fonalat nem voltam hajlandó megrendelni csillió összegért külföldről, így elkezdtem keresni valami hasonló vastagságú és esésű fonalat. Így bukkantam rá a Fibra Natura Bamboo Jazz fonalra, ami elsőre nem tűnik nagyon különlegesnek, de amikor az ember elkezd vele dolgozni, akkor rögtön beleszeret, mert olyan finom puha, hogy hihetetlen....
Jelenleg a pulcsi hátával vagyok készen, végig szenvedtem a vállkialakítást, (csak 1x bontottam vissza, és csak pár ősz hajszálam lett, hurrá :D ), most pedig már a pulcsi elejének a felénél tartok. A hátával csak azért lettem kész egy hét alatt, mert épp betegszabadságon ültem itthon, és nem volt más dolgom. Az eleje már lassabban halad....




Amikor meggyógyultam, útba ejtettem az egyik szokásos kézimunka boltot, hogy anyukámnak megszerezzem a régen megrendelt fonalait, és hát naná, hogy beleugrott a kosaramba egy gombolyag gyönyörű Alize Angora Gold Simli fonal, persze nem kevés hátsó szándékkal.
A Gombolyag magazin aktuális példányában bemutatják az entrelac-kötés technikáját, és épp Alize Angora Gold fonalat használnak egy nagyon könnyű, dekoratív nyakmelegítőhöz (a Simli annyiban különbözik a sima Angora Goldtól, hogy egy csillogó szálat is hozzá sodornak a fonalhoz, így még elegánsabb a hatás).
Nagy lelkesedéssel belevágtam, és azt kell hogy mondjam, nem is olyan bonyolult, mint amilyennek elsőre tűnik. Anyut még nem sikerült erről meggyőznöm, ő ennél is csak pislogott...nincs mit tenni, a sütés-főzésnél is ő a hagyományok híve, én meg a kísérletező, úgy tűnik, ez a kötésnél és a horgolásnál sincs másképp.... :) 





Időközben megjelent a Simple Stylish kötőiskola újságainak árusítása, és némi (5-6 perces) hezitálás után eldöntöttem, hogy beszerzem az első 3 számot, ami eddig megjelent. Ez nem is volt egyszerű, mert az első 2 számot már nem lehetett kapni, Az elsőt egy kedves moly.hu-s tag révén sikerült megkaparintani (hjanio), a harmadikat megvettem még aznap az újságosnál, és egy héttel később a 2. részt is - illetve addigra már a 4. rész jelent meg, mivel hetente jön új szám. Az első 2 számhoz 2-2 db 25 g-os gyapjú-akril fonalat adtak, az utána következőkhöz 1-et. Ezek a fonalak azt a célt szolgálják, hogy egy kb 15x15 cm-es négyzetet kössünk meg az újságban bemutatott mintával. Minden héten újabb mintát mutatnak be, így eddig nincs két egyforma négyzet. Természetesen más minták is szerepelnek benne: Ajándékötlet, Öltözék, Otthon témakörben, illetve 1-2 praktikus trükköt, és eszközbemutatót is tartalmaz az újság. A 3. lapszámhoz kaptam egy mappát, és valamelyik későbbihez pedig elválasztó lapokat az előbb felsorolt tematikával. Az újságot lapjaira lehet szétszedni, előre kilyukasztották, így szépen tematikusan lehet elrendezni a mappában.

A legelső minta természetesen a lusta kötés, minden sorban sima szemeket kell kötni a színén és a visszáján is. A többi négyzetről még nincs képem, mert akadt némi problémám a mérettel. Tudniillik az első számhoz adtak egy pár 4 mm-es bambusz kötőtűt, de ezzel nekem még véletlenül se sikerült 15 cm-esre egyik négyzet sem. Minimum 17, de inkább nagyobb lett, kivéve ezt az elsőt....azóta kikísérleteztem, hogy a 3,5 mm-es PRYM KnitPro cserélhető tűvéges rózsafa kötőtűmmel sikerül némileg kicsinyítenem a méreten, de még így is 16-17 cm mindegyik...ez már belefér....szóval majd a későbbiekben, ha újrakötöttem a többit, akkor azokról is hozok képet.



A Gombolyag Magazin most bővelkedett olyan mintákban, aminek azonnal nekiugrottam volna. Az Entrelac nyakmelegítő mellett a Kámzsás nyakú pulcsiba sikerült belezúgnom (meg a T-felkapós kardigánba, a kalász-mintás kardigánba, és a.....).
Himalaya Everyday Worsted fonalból, 4 mm-es körkötőtűvel el is kezdtem, miután egy hónapig töprengtem, hogy milyen színt válasszak.....a ciklámen nyert.

A képeken a pulcsi kámzsás nyaka látható, a legutolsónál már megkezdtem a szaporítást, ami már nem rizskötéssel, hanem simakötéssel történik, és előbb-utóbb a rizskötéses részt le kell majd két oldalt választanom - ez lesz a pulcsi két ujja. A kép készítése óta már tovább haladtam, hamarosan mutatom ezt is. :)




Közben megjelent még a SANDRA kötős újság legújabb száma is, amiben szintén jó pár minta azonnali szerelem volt, többek között a címlapon látható csipkemintás pulcsié is. Ennek a mintarészletét próbáltam ki egy szabadabb délutánomon. Azt hiszem, felveszem az elkészítendő pulcsik listájára, igazán tetszetős minta. A szín kiválasztásával viszont bajban leszek. Még szerencse, hogy épp elég megkezdett munkám van, amit időbe telik befejezni, úgyhogy lesz időm ezen agyalni.... :)




Végül egy régi-régi elkezdett keresztszemes művemet is megmutatom, bár már hónapok óta nem nyúltam hozzá....csak azért nem sürgetem jobban, mert majd a saját lakásunkban szeretném a falra tenni (ami még nincs), és az ottani bútorok stílusához igazítani a keretezését. A lakásvásárlás azonban még későbbi projekt lesz, úgyhogy van időm.... :) Ő lenne a Dimensions: Lakeside village, nagyjából 2/3-os állapotban.... :)



Azt hiszem, sikerült valamennyire behoznom a lemaradást a kötés-horgolás-keresztszemes projektek terén, innentől kezdve csak aktuális projektekkel, eseményekkel, témákkal jövök.

Addig is minden jót Nektek! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése